Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Disiplin di usia 8 bulan

  • Tuesday, November 8, 2011
  • zana991
  • Tugas kita sekarang adalah untuk memastikan bayi anda selamat, selamat, dan dirangsang. Bayi merangkak mungkin sudah cukup untuk membuat kerosakan, tetapi dia tidak cukup lama untuk mempelajari perbezaan antara yang benar dan yang salah. Disiplin sebenar - jenis yang mengajar pelajaran dan perubahan tingkah laku - perlu menunggu.

    Walaupun bayi anda tidak boleh memahami disiplin, ini adalah waktu yang tepat untuk mula mengamalkan teknik-teknik yang akan bekerja dalam bulan-bulan dan tahun-tahun akan datang. Apabila dia menarik tali lampu atau menghisap pada tombol stereo, tegas memberitahu beliau "tidak" dan cepat peralihan kepada aktiviti yang lebih selamat. Dengan perhatian pendek, dia akan cepat melupakan penyebab masalah.

    Tidak kira apa yang dilakukan oleh bayi anda, pukulan, swatting, dan menjerit tidak pernah maklum balas yang sesuai. Disiplin yang keras hanya akan menakutkan dan juga boleh menyebabkan kecederaan. Goncangan bayi boleh menyebabkan kerosakan otak sepanjang hayat atau kematian. Jika anda berasa marah, letakkan bayi anda di tempat yang selamat, seperti meter penterjemahan kata-kata atau memainkan, dan memberi diri anda rehat yang singkat untuk bertenang.

    Anda boleh pergi pelbagai masalah dengan memberikan bayi anda tempat yang selamat untuk meneroka. Babyproofing rumah anda menutup kedai-kedai, meletakkan benda-benda berbahaya daripada jangkauan, menyekat tempat-tempat "di luar had" dengan pintu pagar bayi, dan sebagainya - adalah cara terbaik untuk memastikan tingkah laku yang baik. Sebaliknya cari peluang disiplin pada takat ini, cuba untuk menikmati dan menghargai daya tarikan bayi anda dengan dunia dia.

    0 comments: